مستربچ مشکی چیست و چه ویژگی دارد ؟

5
(1)

مستربچ مشکی یکی از بهترین تقویت کننده ها در بحث تولید محصولات پلیمری می باشد و با فراهم کردن شرایطی برای بهبود خواص تولیدات، طرفداران بی شماری را به سمت خود جلب کرده است؛ از مهم‌ترین ویژگی‌ های این تولیدات می ‌توان به خاصیت توزیع مناسب آنها اشاره کرد.

مستربچ مشکی چیست و چه ویژگی دارد ؟

انواع مستربچ مشکی

انواع مستربچ های مشکی از ترکیب دوده و افزودنی های شیمیایی و مواد پلیمری درگرید های سفارشی تولید می شود و با نام تجاری مستربچ مشکی شناخته شده هستند، این ترکیبات به صورت کلی در دو دسته مستربچ های مشکی براق و مستربچ های مشکی مات دسته بندی می شوند و از لحاظ ظاهری دارای سطح مقطع کاملاً صاف و بدون تغییر شکل در زمان برش می باشند

این تولیدات معمولاً در بحث تولید تمامی لوله ها و اتصالات نوار تیپ، روکش انواع کابل ها، محصولات اکستروژن و قطعات تزریقی به کار گرفته می ‌شوند و باعث می‌ گردند که فرایند پذیری متناسبی در بحث تولید محصولات ایجاد گردد.

براقیت بسیار بالا و افزایش کیفیت فیلتری این ترکیبات و همچنین عدم ایجاد ذرات تجمع شده در محصولات و جلوگیری از ابر و بادی شدن آنها جزو مهم‌ترین مزیت ‌های بهره‌برداری از این محصولات می باشد.

مواد تشکیل دهنده مستربچ مشکی چیست

مواد تشکیل دهنده مستربچ های مشکی در سه جزء اصلی تقسیم بندی می شوند؛ پلیمر، افزودنی و عوامل سازگار کننده اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده این تولیدات هستند که هر کدام به نوبه خود نیز دارای نمونه های متفاوتی می باشند.

پلیمرها به تنهایی نیاز تمامی صنعتگران محصولات مختلف را تامین نمی کنند، به همین دلیل این ترکیبات در تولید مستربچ های افزودنی استفاده می شوند تا با ایجاد تغییراتی اثرات مثبت تری فراهم گردد؛ پلیمر هایی که در بخش تولید مستربچ ها به کار گرفته می ‌شوند شامل پلیمر های پلی استایرن،  پلیمرهای پلی اتیلن و پلیمر های پلی پروپلین هستند.

مواد افزودنی که جزء دوم برای تولید انواع مستربچ ها به شمار می روند محصولاتی هستند که می‌ توانند باعث تقویت برخی از خواص در محصولات نهایی شوند؛ در تولید مستربچ های مشکی معمولاً دوده ها به عنوان افزودنی به پلیمر ها اضافه می شوند.

عوامل سازگار کننده در این فرآیند های تولیدی نیز نقش کلیدی برعهده دارند، عوامل سازگار کننده بیشتر با هدف رنگ کردن ترکیبات پلیمری و افزودنی قابل توجه هستند و در واقع متناسب و سازگار با محصول نهایی انتخاب می شوند؛ بهتر است بدانید توجه به انتخاب بهترین مواد تشکیل دهنده برای تولید مستربچ های مشکی از اهمیت فراوانی برخوردار می‌ باشد و کوچکترین خطا در این مرحله می تواند به از بین رفتن هزینه‌ های تولید این محصولات ختم شود.

در راستای همین موضوع خرید بهترین مستربچ های مشکی باید از معتبرترین شرکت ها و کارخانه های تولید کننده انجام پذیرد تا خریداران و مصرف کنندگان بتوانند از مزیت‌ های بهترین تولیدات نهایت بهره وری را داشته باشند.

• اخبار روز : کارخانه تولید کننده مستربچ سیاه پلیمری

مواد تشکیل دهنده مستربچ مشکی چیست

کاربرد مستربچ مشکی و مزایای استفاده از مستربچ چیست ؟

همان طور که در مبحث قبل تر عنوان کردیم مستربچ های مشکی در حال حاضر ترکیباتی هستند که جایگاه خوبی را در صنایع پیدا کردند؛ به صورت کلی در بین صنعتگران فعال در ایران به دو منظور رنگ دهی به پلیمر های پایه و تقویت برخی از خواص، از این ترکیبات استفاده می شود.

مستربچ های مشکی می ‌توانند پلیمر ها را تقویت کرده و در برابر پرتو های فرابنفش از انها محافظت می کنند؛ ترکیباتی که از این نوع مستربچ ها ساخته می شوند همواره دارای رنگ مشکی بوده و دوام و ماندگاری بالایی دارند.

از مهمترین موارد مصرف مستربچ های مشکی می توان به مصرف انها در تولید ظروف غذایی، انواع کیسه های پلاستیکی مخصوصا کیسه های زباله اشاره کرد؛ این ترکیبات دارای ماهیت غیر سمی بوده و به همین دلیل برای بسته بندی های غذایی بهره‌ برداری از آنها هیچ محدودیتی ندارند.

از مهمترین مزیت های بهره برداری از مستربچ های مشکی می‌ توان به افزایش بازدهی و سود محصولات نهایی اشاره کرد چون با استفاده از این تولیدات نیاز به صرف هزینه، انرژی و نیروی انسانی برای به وجود آوردن ترکیباتی با کیفیت بالا نخواهد بود و به همین دلیل مستربچ های مشکی که به صورت از پیش آماده شده ارائه می گردند می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن خواص مطلوب را برای تولید کنندگان فراهم نمایند.

در هر صورت مستربچ های رنگی سازگاری بسیار بالایی با محصولات پلیمری دارند و به همین دلیل فرآیند های ذوب را بهبود می‌ بخشند و صنعتگران فعال در بحث تولید محصولات پلیمری و پلاستیکی می توانند در حجم های بالایی از این تولیدات بهره‌برداری نمایند؛ در حال حاضر مستربچ های مشکی توسط شرکت های مختلفی ارائه می گردند که شرکت اورال شیمی در صدر جدول تولیدکنندگان برتر قرار دارد و تولید این محصولات را بر مبنای تجهیزات مدرن و پیشرفت تکمیل کرده و محصولاتی را با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت در اختیار خریداران قرار می دهد.

چقدر این مطالب برای شما مفید بود؟

برای افزایش کیفیت محتوای سایت لطفا رای دهید

میانگین آرا: 5 / 5. تعداد آرا: 1

شما هنوز رای نداده اید!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

روابط عمومی اورال شیمی